Jumaat, Januari 08, 2010

5 alasan yang kite selalu dengar bila 'mulut kata taknak, hati kata nak'

Baru baru nie. ada la benda yang berlaku di Kolej HEEDEEHEEBELL HAMPANH (tau la kolej mana kan =P) , yang melibatkan berberapa orang pelajar. Kumpulan pelajar-pelajar ini ditanya satu soalan. dan mereka hanya ada 2 jawapan. Ya atau Tidak . hati mereka mahu berkata YA. tetapi disebabkan ego yang terlalu tinggi. mereka meng-cover jawapan mereka supaya ianya berbunyi tidak...

Untuktidak meng-aib kan sesiapa.. Ilustrasi wajah mereka telah di-randomkan supaya tidak menyerupai wajah sebenar. malah soalan itu telah ditukar menjadi " Adakah korang nak makan nasi?" . mari kita lihat. bagaimana mereka menjawab soalan tersebut.






Ape yang arep nak ceritakan disini ialah. Tak salah kalau kita mengaku yang kita nak makan nasik. Takde la bermakna kita nie kelaparan, atau kita nie dah kenyang. Sahabat sebenar kita takkan marah, atau pandang rendah kat kita kalau dia tau kita makan nasik. malah, dia akan sokong 100% dan sentiasa Back-Up kite time kita makan nasik.

Arep rase heppi sangat sebab member member arep okay je arep nak makan nasik. tapi mengapa segelintir pelajar nie pikir bahawa 'nak memakan nasik' tu benda yang memalukan, tapi sebenarnya dalam hati diorang nak jugak. (kalo diorang betol2 taknak, mesti diorang tak pergi lori kan? )

p/s : perkataan "Nasik", "Makan nasik"dan sebagainya sebenarnya bermaksud sesuatu. Fikir fikirkanlah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan